Ljud vid Nissan – Ljudkonst i Halmstad

on september 9 | in Festival | by | with No Comments

Den 9-11 september arrangeras ‘Ljud vid Nissan’ i Halmstad. Tio konstnärer och en forskare genomför ljudinstallationer, performance och expeditioner längs Nissan – från hamninloppet ända upp till Slottsmöllan.

Ladda ner programmet här: http://www.harpartlab.se/
Reseguide finns också att hämta på Hallands Konstmuseum, Turistbyrån och Biblioteket i Halmstad

SOUND AT NISSAN
Sept 9-11, 2016
Nissan, Halmstad, Sweden

A Weekend with Sound Art along the Nissan river in Halmstad, Sweden. International artists and local inhabitants co-operate in a series of sound expeditions, installations and performances along Nissan – from the harbor, passing by Tullkammarkajen and all the way up to Slottsmöllan.

Guide book in English, clich here: http://www.harpartlab.se/#map
For more information in English, scroll down.

MEDVERKANDE

Kajsa Magnarssons visar ljud- och ljusinstallationen ‘Rabbit Island Rave’ på den lilla obebodda Kaninön vid Slottsmöllan.

Laurie Tompkins ‘600 Halmstad Songs’ består av en ‘sång’ för varje lägenhet som kommer att byggas på Tullkammarkajen i Halmstad.

I verket ‘Play the Bridge for the Fish!’ bjuder Johannes Bergmark in allmänheten att spela på biblioteksbrons strängar för fiskarna i Nissan.

Mikael Ericssons installation ‘Soundtrack Nissan’
utgår från ljud som invånarna i Halmstad har spelat in längs Nissan. Ljudet flätas samman med händelser från andra platser som beblandar sig med staden.

Aga Jarzabowa och Maciej Baczyk samlar in växter, vattenprover och bilder från olika platser längs Nissan som filmas med mikroskop och sätts samman till en
animation. ‘Deep in the Image’ visas på Hallands
Konstmuseum och på Roots med musik av Pin Park.

Klara Andersson tar er med på en ‘Expedition’ längs
Nissan på slingriga stigar genom lager av egna och andras berättelser och håller ‘Brandtal’ i noise från Norre Port, Tornet på Nissastrand och Kapsylparken. Mot passiviteten, genom kroppen, för framtiden!

Ann-Louise Liljedahl omvandlar klanger från en över- given kran på Söder i ljudkonstverket ‘Echo of Iron’
Julie Ericsson ljudlägger den gamla järnvägsbron med minnen från resor genom fjärran städer i installationen
‘Ferrovie dello Stato’

Conor McCafferty forskar kring användningen av ljud- kartor som en metod för stadsanalys, engagemang och samarbeten mellan allmänhet och stadsutvecklare. Vad kommer att hända på Tullkammarkajen i framtiden? Idag: en övergiven yta med några lagerlokaler. I framtiden: lägenheter, grönska och människor som lever sina liv i staden. Conor McCafferty genomför två workshops, i samarbete med Harp Art Lab, som utgår från Halmstads värld av vardagliga ljud. Vi försöker ta reda på vad vi har, och vad vi saknar och hur våra gemensamma erfarenheter kan användas i utformningen av den framtida stadsdelen på Tullkammarkajen.

HARP ART LAB

Arrangören Harp Art Lab har under året involverat en stor mängd invånare, konstnärer och andra intresserade i en serie ljudpromenader i processen med att kartlägga fyra kilometer ljud längs Nissan

Projektet använder ljudkonst som verktyg för att öka vår förståelse för stadsmiljön längs Nissan och hur dessa erfarenheter kan användas i utformningen av den nya stadsdelen som planeras på Tullkammarkajen.

Harp Art Lab är ett laboratorium för ljudkonst som har sin verksamhet i Harplinge väderkvarn strax norr om Halmstad. Konstlaboratoriet drivs av konstnärerna Mikael Ericsson och Julie Ericsson. Harp Art Lab främjar regionala och internationella samarbeten mellan konstnärer och publik. Arbetsmetoden baserar sig på en socialt engagerad och diskursiv ljudkonst praktik. Exempel på projekt är Kvarnofonen, BZZZ! International Sound Art Festival och Ljud vid Nissan.

STÖD OCH SAMARBETSPARTNERS

LJUD VID NISSAN stöds av Kulturbryggan, Region Halland och Halmstad Kommun. Tack till: HFAB, Stadsbiblioteket, Hallands Konstmuseum, Slottsmöllans Fastighets AB, Halmstad Kanotklubb, Kranens Vänner och Roots, Norre Port.
Teknik, stöd och support: Tylösands Sound och Musikalen.

ENGLISH

A new residential area is planned to develop in the harbor area of Halmstad by 2021 and Sound at Nissan aims at using sound as a tool in the urban development process. By involving local communities and other parties interested in the processes, new and challenging questions and opinions have been raised in a series of sound walks arranged by Harp Art Lab.

In the weekend of September 9-11 we are entering a new phase in the project when ten International artists and one Phd Researcher will co-operate with local inhabitants in a series of sound expeditions, installations and performances along the river Nissan – from the harbor, passing by the city center and all the way up to the rural areas of Slottsmöllan.

PROJECTS

Upstream Nissan, Kajsa Magnarsson will make a sound installation on the small deserted ‘Rabbit Island’ – consisting of a rave party at night and its aftermath the day after.

Laurie Tompkins ‘600 Halmstad Songs’, consists of one ‘song’ for each apartment, which will be built in the harbor 2021. Some of the songs will be presented as a sound installation at the site of the future residential area.

Johannes Bergmark invites the audience to ‘Play the Bridge for the Fish!’ at the walking bridge near the library in Halmstad.

‘Soundtrack Nissan’ is a four kilometer long sound installation by Mikael Ericsson, which consists of field recordings made by the participants from the soundwalks organized by Harp Art Lab. The sounds from Nissan will be relocated, displaced, intertwined and mashed up with other samples and sites.

In the project ‘Deep in the Image’ microscopic water samples from and film clips from Nissan turns into an animation by Aga Jarzabowa och Maciej Baczyk, with music by Pin Park.

Follow Klara Andersson on an ‘Expedition’ through layers of reality, stories and experiences along the river Nissan or listen to her ‘Inflammatory speech in noise’ – for my generation, against the passivity, through the body, for the future!

Ann-Louise Liljedahl makes an installation/performance at an abandoned crane in the harbor, transforming the sound into an ‘Echo of Iron’.

At the old railway bridge, Julie Ericsson put layers of sound filled with memories from journeys through distant cities in her new piece ‘Ferrovie dello Stato’.

Conor McCafferty is researching the use of sound maps as a means of urban analysis and participatory engagement, asking questions on how built environment professionals and residents can develop their understanding of urban spaces through sound. What will happen at Tullkammarkajen? Today: sheds, concrete, machinery, open space. Someday soon: apartments, greenery and people living their lives in the city. In the ‘Workshop – Tullkammarkajen’, we try to find out what we have, and what we are missing.

HARP ART LAB

Harp Art Lab is a laboratory for sound art based in Harplinge windmill, a few kilometers north of Halmstad on the Swedish west coast. The lab was founded by Mikael Ericsson and Julie Ericsson in 2010 and is a unique platform for developing, innovative, interdisciplinary ideas and we work with artists and communities of interest to create art projects such as BZZZ! International Sound Art Festival, Millophonia and Sound at Nissan.

CONTACT

0046 70 730 4631
info@harpartlab.se
www.harpartlab.se

SOUND at NISSAN is supported by Kulturbryggan, Region Halland and Halmstad Kommun. Thanks to: HFAB, Stadsbiblioteket, Hallands Konstmuseum, Slottsmöllans Fastighets AB, Halmstad Kanotklubb, Kranens Vänner och Roots, Norre Port. Technical Support: Tylösands Sound and Musikalen.

Läs mer här: https://www.facebook.com/events/1770944773159598/


Laddar Karta...

Datum/Tid
2016-09-09 – 2016-09-11
Hela dagen

Plats
Halmstad

Kategorier

Pin It

Related Posts

Comments are closed.

« »

Scroll to top